Pages

May 16, 2010

Ubuntu 10.04 Lucid Lynx : An Upgrade and Perfection is Here!

Assalamualaikum...

haha..aku kembali lg..boring gler dok umah xtau nak watpe..
tp sebenarnya aku sibuk gak ngn awek bru aku ni(lucid lynx ni ha..)
kelmarin aku dah buang Karmic n terus masukkan Lucid dalam laptop buruk aku nie.






Mula2 aku ingat bese jela kan..
biasa la ubuntu mne ade ada byk ubah sgt. Tapi serius aku excited gler coz ade byk perubahan yang dibuat pada release terbaru dia ni.

Yang plg aku suka ialah dia punya connection manager.
kali ni ak boleh terus connect Maxis Broadband aku n  tros setting kan APN n mende ape ntah yang lain tu..Haaa...kire plug n play la..x macam dule aku kne rmmod n kill storage dulu..kne restart plak. Menyusahkan betol la.


Hah!
aku dah berjaya pakai Photoshop CS4(Portable suda..) dalam Ubuntu ni. setelah bersusah payah aku berjaga malam finally berjaya gak. Penat gak la nak install coz ak pnye internet slow tat tatnye! (da sampai limit kuota la.. Tapi kat sini aku malas la nak bgtau cmne nak install. Lau ade sape2 nak tau anta la email ke msg ke comment ke.






Terminator vs. Terminal?
Aku suka terminator sbb support multiscreen n membolehkan kita multitasking dalam 1 window je. Gempak siakkk!!!




Beberapa hari yang lepas Mad Dollim ade ajak ak pki Skype. Aku rase malas la sebab dah ade ym. Tp lepas aku install Ubuntu nie aku rase teringin lak nak pki Skype ni.
Betul ke gempak seperti kate Mad tu. Xpela aku try. N skrg bru ak tau mmg skype gempak. Sape2 yg xtau ape bende skype tu? pandai2la google lepas tu tros download n pki k. Free je pon bkn kne bayar.(bunyi dia gempak kot..)








satu lg software yang aku suka ialah XChat. Macam mIRC kat Windows kuno tu la. Tapi yang nie free.korang x payah nak crack2 dah bleh tros pki. Aku ni bkn kaki chat tp ade gak slalu lepak2 kat server Freenode tu kat channel #ubuntu-my
sembang2 ngn dorg pasal Ubuntu n kat sini la aku bertanya.

Pidgin ni plak macam YM la tp lebih dari tu. Bleh pki account2 mcm AIM, Bonjour, Gadu-Gadu, Gtalk, MySpaceIM, ICQ n macam2 la lg. So jeuh lebih bagus dr YM kuno tu. Hahaha.




Yang ni lak CompizConfigSettingManager yg aku ckp dulu. Ni la hasilnye.
3D cube desktop. Serius gempak.
Aku rase mcm x percaya je yg Ubuntu nie free.




haaa..sebelum aku lupa, kepada sape2 yang malas nak download ISO image Ubuntu ni dr website dia(700MB) n nak DVD Ubuntu 10.04 Lucid Lynx nie bleh kontek ak kat facebook(message) atau bg SMS je. Sape nak mintak installkan pon boleh. Sape yg nak DVD tu ak charge la sket RM10 xkan x mampu kan.
Haih~ Aku xtau nak tulis pe dah.bye

10 , 023 legendary comments?:

Lucid Ikemal said...

bib. ak rsa hg kene ade blog sndri la. haha. boleh updatee mcm2 lg. ak leh tlg edit template blog. try ushar blog2 nih.

http://epilogueloser.blogspot.com/

http://imakeurheader.blogspot.com/

biborn said...

pot : thanx atas komen ang yang bernas tu..
tp aku rase blom leh bg komitmen lg la pd blog sndri..
aku rase wat mase nie baik ak tlg sapu habuk2 kat blog batch kita nie..
lau ak x tlg sapu sape lg nak sapu??
harap kan yg lain dorg xde kesempatan nak jenguk2 apekan lg nak update..
walaupon update ak lebih kpade information technology, tp nie jela yang ak mampu pot..
ak nie x pandai berfalsafah n lg x pandai nak berlipur lara..
so pot..
ak pilih tok menyumbang disini je..
insyaallah 1 hari nanti bler blog batch nie dah stabil bleh la ak crik ang k..

Lucid Ikemal said...

cri ak watpa.. haha.

biborn said...

nak pukul ang!

ADZLAN SYAZNI said...

bagus bib!!
(^_^)

biborn said...

hahaha..
ape yg bgosnye Lan??
xmo try ubuntu ke?

Muhamad A Halim said...

yes..
ak bca part nama ak disebut tu je..
selamat ber skype

biborn said...

hahahha..
cibai pnye mad bantut

- said...

bape ubuntu bayar ang bib? hehehehe

biborn said...

hahaha..kuang ajaq caer..
ak buat sukarela la..

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment